zaterdag 3 oktober 2015

Zwijmelen op Zaterdag...Overzichtje......

Woensdag
Het is stil op Zeeuws Bibje. Op de één of andere manier lukt het me niet om ervoor te gaan zitten. Ik hang eindeloos in bed, en als ik daar klaar ben(meestal zo rond 12) dan ga ik naar beneden en hang ik uren in de zon. Het is diep triest, hoe moe ik ben en hoe weinig ik daardoor doe.

Donderdag
Zon schijnt gelukkig weer. Ik ga dus zo even lekker een uurtje buiten hangen. Ik ben nog steeds moe, en nog steeds gesloopt. Maandag kan ik weer bij de dokter terecht gelukkig. Met hun nieuwe systeem duurt het zomaar tot soms wel twee weken voor er plek is bij mijn eigen dokter. Ze hebben te weinig doktoren.
Laatst zat ik in de wachtkamer en toen vertelde een vrouw dat ze voor haar oude moeder elke max twee weken een afspraak maakt voor het geval dat. Als ze niets had was dat oké, dan zei ze hem af. En maakte dan meteen eer een nieuwe afspraak. Triest hè, dat het zover moet komen. Natuurlijk kun je ook bij anderen terecht. Maar ja, dan zit je weer met dat je steeds het hele verhaal moet doen en verschil in werkwijze. Zoals ik van de zomer had met die andere dokter. Ipv de bloedwaarden goed door te nemen kreeg ik recept mee en kon ik weer gaan. Beetje raar, want achteraf bleek ik flink vitamine D. En dat had ze niet eens gezien. Maar ja...ook bij mijn eigen dokter kwamen we er niet uit. Maar weer opnieuw bloedprikken lijkt me wel een goed idee.

De kerk in de mist 2 okt - Patrick Vischschraper
Vrijdag
Mistig begin, nu nog steeds beetje misterig in de lucht. De zon kwam even een paar minuten door het dek heen, ik blij, maar die is ook alweer weg. Ze hadden nog wel zon voorspeld. Ik baal, ik heb het koud. Misschien vanmiddag dan?

Gelukkig kwam de zon vanmiddag terug, en hoe, strak blauwe lucht. Ik heb lekker buiten gezeten, en geslapen. Man wat ben ik toch moe en wat heb ik het toch koud. De kachel net weer opgeschroefd.

11:11
Jaaaaa het is zaterdag, wakker geworden met de zon in mijn kamer en ontbijtje op bed. Waar ik nu nog steeds zit, inmiddels een uur later. Geen zin om er uit te komen en toch eigenlijk ook weer wel. Straks ga ik boodschapjes doen, lekkers halen, zonneschijn vangen en beetje rondkijken. Op een bankje zitten....niet teveel doen.
Mijn muziekje...geen Dirk-muziek ook dit keer. Maar een stuk van Beethoven. We horen hem dagelijks bij de reclame van Tui vakanties.En ik vind hem mooi...zo mooi, zo wervelend, zo vol leven, zo vol kleur.
Schildermuziek.
Ik moet nodig weer gaan schilderen.....
fijn weekend allemaal xxx
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)
(¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸..

19 opmerkingen:

  1. Prachtig. Kippenvel. Dankjewel en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa hj is mooi hè, ik luister er nu weer nar :)
      en dankje xxx

      Verwijderen
  2. Hier schijnt de zon; ga er lekker in zitten en pak die vitamine D nog even. Je muziekkeus is fabuleus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kon nog net wat meepikken gisteren, het was wat mager maar dat maakt niet uit.
      Ja geweldige muziek hè...die Beethoven kon het wel!

      Verwijderen
  3. Hier geen zon vandaag, althans buiten niet, maar binnenin mij gelukkig wel... En jij snapt wel wat dat betekent.

    Je muziek is inderdaad prachtig... het is voor mij vaak bepalend of ik een reclame acceptabel vind of niet ;-)

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg mooi om naar te luisteren e natuurlijk van harte beterschap

      Verwijderen
    2. Ja Melody ik weet wat dat betekent :) Zo fijn als de zon van binnen schijnt!

      Dankjewel Novelle.x

      Zeker weten Ferrara :)

      Verwijderen
  4. Prachtig.

    Beterschap Bibje

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze staat opgeslagen op mijn tablet. Als ik 's nachts niet kan slapen, draai ik dit nummer regelmatig. Heerlijk!
    Ik kan me helemaal vinden in je moeheid. Ik kom ook vaak pas tegen twaalven uit bed. Vroeger voelde ik me daar schuldig om, tegenwoordig word ik er iets makkelijker in. Het is nou eenmaal niet anders, het is geen luiheid.
    Houd de moed erin, lief Bibje <3
    Lieve groet Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las dit gisteren, je drukte op een zeer plekje hoor. Dat schuldig voelen, dat herken ik heel erg. En dat stukje schaamte van het ziek zijn.
      Herken je dat ook?
      xxx

      Verwijderen
  6. Ik wens je een zonnige herfst toe zodat je goed kunt bij kunt tanken…

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja een Indian Summer...nu is het heerlijk zwoel buiten. Vanmiddag even lekker in de tuin rondhangen :)

      Verwijderen
  7. Prachtige, rustgevende muziek. Heerlijk!
    Heel veel beterschap en let goed op jezelf. Luister naar je lichaam.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He wat een heerlijke muziek. En ik ben de zoveelste die 's morgens het liefst lang in bed blijft. Kan helaas niet, want thuiszorg komt mij (deels) vertroetelen. En dan moet ik op de been zijn. Heel veel sterkte voor jou en al die anderen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig kan ik inmiddels zelf bepalen wanneer ik uit bed kom, want in principe ben ik een avondmens. Nou ja, in sommige perioden word ik vroeg wakker met een kop vol ideeen en kan dan niet meer slapen...
    Zo langzamerhand ben ik klassieke muziek ook gaan waarderen, en daarin past deze muziek zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig muziekstuk! Ik heb ook van klassieke muziek leren houden, nog niet eens zo lang geleden!
    Kop op Bibje... En als je het nodig hebt blijf je maar een poosje in bed! Dikke smuffel, Trees

    BeantwoordenVerwijderen