dinsdag 29 april 2014

Druilerige Dinsdag ;)

7 uur 5
Ik ben alweer een hele tijd wakker. (Half 6 om precies te zijn) Ik ben moe, slap, warm en nog steeds niet lekker. Gisteren een dag lang vreselijk veel gehoest. Zoveel dat het zweet me steeds uitbrak van al die excersice...is daar een Nederlands woord voor wat de lading dekt?
Ik moet ineens aan die psychiater denken in het VU. Die het raar vond dat een gewoon Nederlands gezin tweetalig was. En dus als aantekening in het rapport schreef dat het opvallend was dat Zoon Engels sprak....piep!!! wijf!
In een tijd dat scholen tweetalig lesgeven en dat als geweldig gezien wordt, is dit briljant. Zoon gaat nml niet naar school spreekt als een native. Maar ja...ze moeten wat te zeiken overhouden. Ik merk dat het me nog steeds raakt. Of nee, eigenlijk heeft dat snert gesprek mijn vakantievrede verstoord. Piehiep wijf!
Ik ben gewoon pissed!
En aan die anger heb ik nog geen handen en voeten gegeven. Dus vecht ik dat robbertje met mezelf. Tjah....nu ben ik dus ziek. En glijden de dagen weg in lamlendigheid.

1 ding is zeker....ook vandaag ga ik weer veel slapen. Hoop dat ik me dan snel weer beter voel. Welterusten!!!

6 opmerkingen:

  1. Zoek naar licht en positiviteit, nee geen ontkenning van het negatieve, maar hoe meer aandacht je dat geeft, hoe groter het wordt. Sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Juist op dit soort momenten voel ik me kwetsbaar en somber. Pas als de shit geloosd is wordt alles een stuk lichter en ik beter :D

      Ik geniet nu van een Dr Quin en chocola op de bank....helpt ook wel.

      Verwijderen
  2. Probeer zoveel mogelijk vooruit en niet achterom te kijken. Je vraagt je af wat je van de situatie geleerd hebt, hoe je het de volgende keer aan denkt te pakken en laat het verder rusten. Veel beter voor je gemoed.
    Niet dat ik het altijd goed doe ;-) Het is alleen maar lief bedoeld...
    Sterkt, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb altijd het gevoel dat bij ziekzijn het hele probleem energetisch verbrand/gekookt wordt en dat ik aan de andere kant van het proces het licht zie....
    Blijkbaar zijn er dingen die zo ruig aangepakt moeten worden? Omdat ze zo hardnekkig zijn?
    Zo ontdekte ik al ziekzijnde ook nog een ander patroon. Daar mag ik dan nu mee aan de slag....het gaat gelukkig al een stuk beter met me.
    Dankjewel voor je bemoedigende woorden <3

    BeantwoordenVerwijderen