woensdag 5 maart 2014

Dromen van een wals en kamerconcerten

Bijschrift toevoegen
Ik zit hier nog in pyama in het ochtend zonnetje. Het heeft gevroren vannacht. Niets van gemerkt hoor. Ik had de kruik mee en een extra deken op bed. Mooi dat ik niet ga liggen kleumen. Ik heb dus als een roosje geslapen. Dochter vanmorgen uit bed gejaagd ;) nadat ze verklaarde dat ze zichzelf weer kiplekker voelde (gisteren ziekjes en slapjes en moe) Snel de broodjes gesmeerd, drinken gemaakt en haar trommeltje gevuld (want vergeten gisteravond) en toen de kat binnen laten die de hele nacht macho heeft lopen wezen in de buurt. Dus gooi ik met een zwaai de deur open, neem een teug "lente"lucht..... ULGG Wasmiddelluchtje.... Is er alweer iemand zo vlot geweest om de wasdroger aan te zetten. (Zonde trouwens met dit weer) Was wel even een schokje jaha...maar gelukkig. De vogels zongen me tegemoet. Dit wordt...of nee DIT IS EEN PRACHTIGE DAG!!!!
En vandaag ga ik eindelijk weer eens een stukje piano spelen. Ik doe rustig aan hoor. Ik ben geen pianovirtuoos. Verre van. Maar ik hou zo van de klanken en in mijn dromen kan ik toch best wel een leuk liedje spelen met 2 handen tegelijk!!!! Daarom heb ik besloten om nu eens een echt popliedje te leren via een youtube tutorial. Is dat stoer of is dat stoer! Afijn. Kom ik er nu pas achter dat dat liedje van gisteren een wals is (vind ik het daarom zo een lief liedje?) En dat liedje ben ik nu dus aan het instuderen. Waarom? Omdat ik al jaren de wens heb te kunnen spelen. Ik heb er zelfs ooit een oude piano voor gekocht. Een verschoppeling. Eentje die niemand meer wou, dus voor een prikkie. Een oude. Die staat nu alweer 6 jaar hier. Af en toe aai ik haar koesterend. Speel ik wat makkelijke deuntjes en ik heb er een heel triest stuk op gecomponeerd toen ik in de rouw was....maar dat was allemaal voor 1 hand. Nu ga ik het echte werk doen zeg maar ;) En als ik dat dan ooit helemaal kan wil ik een vleugel. Jaaa die past met gemak in mijn veel te grote huis. Dan gaan we 1 keer in de maand huiskamerconcert spelen. Nodig ik mensen uit die daar ook van houden en willen spelen. Gelukzalige zucht......
Zag je het voor je? Ik wel. Maar nu is tijd om mezelf op te frissen en in de kleren te springen. De dag is begonnen. En ik heb er zin in! Dag dag :)


1 opmerking: