dinsdag 18 maart 2014

Dinsdag Dansdag

En weg is ze. Als een hazewindhond raced ze nu over het fietspad naar school. Afspraak met de lerares Engels ivm het doorspreken van een toets. En nu is het stil in huis. De muziek is uit. De stoel is leeg. De tassen zijn met haar meegegaan. Ik snotter en ik nies en dan pas hoor ik de vogeltjes buiten. Hoop zo op toch nog een beetje zon vandaag. Het is nu zo grijs. En terwijl ik zo in gedachten zit denk ik aan het gesprekje van gisteren op de ex-school van Zoon. Over hoe de indicatie voor een rugzak extra aangedikt wordt zodat hij zeker weten er eentje krijgt. We namen de eerste blz door en ik voelde me koud worden.
 Daar gaat het dus mis. Bij de beschrijving van het gedrag van een kind. Het is op meningen gebaseerd en de juf..nou ja de juf dus. De vrouw die geen kaas heeft gegeten van overprikkeling in groepen en Zoon afschildert als iemand die niet te vertrouwen is. Want onvoorspelbaar gedrag. Het zegt meer over haar (nml dat zij als juf geen drol waard is) dan over Zoon.
 Uiteindelijk heb ik gezegt dat ik dat hele verslag eerst lezen en corrigeren wil alvorens het waar dan ook heen mag. Hij zei nog dat ik dan wel een uitnodiging kreeg om het samen door te nemen. Maar dat heb ik geweigerd. Ik wil het thuis zonder tegenspraak van intern begeleider doornemen en corrigeren. Ik heb nu al genoeg punten gehoord. Hij wou wel wat weglaten en de bekende"Dat ziet u zo, de juf ziet dat anders," kwamen weer voorbij Maar daar neem ik geen genoegen mee. Ik heb hem uitgelegd welke grote gevolgen dit heeft voor de kinderen, mocht het mis gaan, en dat ik geen herhaling van vorig jaar wil.
Ondertussen vraag ik me af wanneer deze mensen nu eens terug naar school gaan en leren wat overprikkeling doet met een kind. En ook waarom hij volgens hun geen Rec 2 zou mogen terwijl alles er op wijst dat het juist de communicatie is waarmee Zoon zo zit en waardoor hij gefrustreerd raakt. Niet zijn gedrag moet het focuspunt zijn. Maar hoe communiceer je met elkaar....... Tjah Dat gaat hij op een Rec4 niet leren. Daar weten de volwassenen niet eens hoe het moet. Toch was het voor het eerst dat ik een open gesprek had met de schoolpsycholoog. Ooit was hij mijn collega op de groenschool. Misschien maakte dat wel uit. In iedergeval is dit weer geweest. Weer iets om af te strepen. En zo gaan we maar door.

Wat ga ik vandaag doen? Hele goede vraag. Ik voel me niet fit. Maar wil ook niet niks doen. Dilemma's dilemma's ;) Ik nies nog even een paar keer. Snotter nog wat. En bedenk me dat het helemaal niets uitmaakt, dat ik nu niet weet wat ik straks ga doen . Ik ga nu in iedergeval mijn muziekje opzoeken. Had ik toch gisteren wat in mijn hoofd en ben ik het nu vergeten.. ...mmmmm :(

En weer even een linkje. Van George Michael's Freedom, ivm bloggen op de smartfoon. Enjoy!!!!!!(joepie de zon schijnt)

http://m.youtube.com/watch?v=v0vsz0KG86k

Geen opmerkingen:

Een reactie posten