zaterdag 15 februari 2014

Zwijmelen op Zaterdag

De nieuwe dag is alweer 5 minuten oud. Alles slaapt hier eindelijk. We hadden de hele dag last van de storm die er aan zit te komen. Dat gevoel van gespannen zijn. Iebelig en snel uit je evenwicht zijn. Dat gevoel.....maar pas net begon het een klein beetje te waaien. Ik ben benieuwd hoe het dit keer weer zal zijn. We hoeven gelukkig niet meer langs de deuren met de krantjes. Niet meer met een strak gewaaid gezicht de JanVervailleweg doen. Daar waait het altijd snoeihard en koud dat het is!!!!! Dat is voorbij..... Maar de boodschappen moeten wel. Ik wordt al moe als ik er aan denk. Ik heb deze winter meer last van de longen door al dat gewapper, bovenop de stress, dan de jaren hiervoor. En dat maakt moe. Zal blij zijn als het weer mooi zacht lente weer is. Ben zo flauw van al die stormachtige dagen. Het maakt zoveel stof in dit tochtige huis :(
Het huis waar ik zo graag in wou wonen en waar ik inmiddels zo ontzettend van baal dat ik aan het rondkijken ben voor een steviger, warmer en minder tochtig exemplaar. Eentje waar je geen "hoor de wind waait door het huis" hebt, en waar de stookkosten niet de pan uit rijzen.
Zit me af te vragen of ik nu niet een beetje veel op mijn oma begin te lijken.
Die is ook heel vaak verhuisd, gewoon omdat de huizen haar niet voegde. Ze is wel 13 keer verhuisd.
Dan is mijn schamele 5 keer nog niks, en daar tel ik mijn studentenwoning dan ook nog bij. Maar ik ben dan ook nog geen 86 natuurlijk, ik kan nog heel wat keren verhuizen in die tussentijd haha.
En eigenlijk wou ik ook helemaal niet weg uit mijn vorige huis als er geen problemen waren geweest met de buurtbende. Dat huis beviel me heel goed! Dat was niet te groot en ook niet te klein. En het allerbelangrijkste, het lag op het Zuiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja zo belangrijk is dat voor mij.
Ik mis de volle zon in mijn huis.


Verhuizen is wel erg duur.
Voorlopig geen geld om te verhuizen.


De zaterdag Zwijmel is een golden oldie.
De muziek van mijn vader zit erg veel in mijn hoofd deze dagen. Eerst moest ik aan "only the lonely" denken, maar de stem van Roy maakt altijd dat ik een snik in mijn keel krijg. Vooral "in dreams" kan ik niet zonder droge ogen horen. En voor de Valentijnsdag mag het best wel wat gezelliger, dus dacht ik aan deze. Ook eentje uit zijn collectie......zo romantisch............






22 opmerkingen:

  1. Het blijft een heerlijk zwijmelnummer. Dankjewel.
    Sterkte met de storm. Ik heb er ook een bloedhekel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken het vooral van Bryan Hyland, blijft een begin middelbare school zwijmel voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk nummer uit mijn jeugd! Ja Bibje een huis is zo belangrijk, ik zeg altijd "als het huis me past kan ik overal wonen". En zorg dat je in je volgende huis de zon binnen en in de tuin krijgt! Maak er toch maar een fijn zwijmelweekend van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hang in bed en draai een zwijmel...gaat wel lukken. Zo lekker ontbijten.:)

      Verwijderen
  4. Met een plaatje van The Everly Brothers, waarom eigenlijk Bibje, dit is toch geen Bobby Vinton. Mooi nummer heb je geupload. Uit "onze" jeugd. Sterkte met de storm en een fijn weekend met de kids. Zondag gaan wij naar Roos en volgende week 2 dagen logeren bij Viggo, en de week daarna komt Roos bij ons logeren want de ouders gaan naar Madrid.
    Lieve groeten van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja weet ik niet hoor waarom de plaatjes enzo niet kloppen msar ik wou dit lirdje en niet die daarna kwamen...puur op gehoor geselecteerd dus.
      Dat wordt een heel gezellig weekje, ik lees het al.
      Gr

      Verwijderen
  5. Inderdaad een golden oldie maar eentje uit het rijtje van nummers die nooit vervelen ;-)

    Die storm? Heb je die naar het noorden geblazen? Het gaat hier tekeer zeg ...brrrrr

    Nu maar snel een kraslot halen en dan de hoofdprijs winnen zodat je je kunt laten verhuizen terwijl je van een zonnige vakantie in verweggistan geniet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik waaide hier (Venlo Limburg) bijna van het balkon af.. Dan moet het bij jullie helemaal een ramp zijn.

    Ik ben ook al wat keren verhuisd (even op mijn vingers tellen (Best, Sittard, Sevenum, Richmond (2x), Wintelre, Kesslel 3x, Venlo = 10) maar een huis wat past (dit huis) is zo belangrijk. Op het Zuiden (ik loop op zonne-energie) ook. Ik begrijp je sentimenten.
    Succes met het trotseren van de storm voor de benodigde boodschappen... En wat een prachtig zwijmelnummer heb je uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dan valt het voor mij nog mee haha
      Ja heerlijk nummer hè :)

      Verwijderen
  7. Mooi,mooi,mooi heerlijk nummer.....
    Wij zitten op de camping en het gaat behoorlijk tekeer, ben blij als het eindelijk gaat liggen.

    Je kunt beter een stekje zoeken waar je en voor je gezondheid goed zit en ook voor je beurs...zeker brengt het kosten en werk met zich mee, maar een paar longen heb je maar 1 keer !

    Wens je een storm vrije zaterdag, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De storm ging pas vannacht liggen en viel gelukkig wel mee, in stormbegrippen dan. Geen afgerukte takken en omgevallen bomen.
      Nu lekker van een rustige zo dag genieten Gr Bibje

      Verwijderen
  8. Wij merken hier eigenlijk vrij weinig van de storm. Ja, het waait en af en toe best hard, maar dat is het dan wel.
    Lekker nummer heb je uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijft een mooi nummer! Heerlijk gezwijmeld. Hier stormt het behoorlijk. "Waai maar niet weg", zegt Husband.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet weggewaaid hoor haha
      En de storm is weer over gelukkig.

      Verwijderen
  10. Hoe heftig is het ,weggaan uit je huis waar je het goed had en ook ik wilde niet weg .Soms kan het gewoon niet anders en ''Moeten 'we de keuze maken .Mooie muziek heb je gekozen ]
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie keuze. Ik hou ook niet van storm. Onrust aan mijn hoofd geeft het. We wonen hier aan het water. De wind komt vanaf de Noordzee en de Oosterschelde aan land rollen. Het waait hier bijna altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow ook al omringt door water...tja Zeeland...wij zitten in het puntje van Noord-Holland. En ook hier bijna geen dag zonder wind.
      Je omschrijft het goed...onrust aan het hoofd :(

      Verwijderen