dinsdag 25 februari 2014

Maandag is-alweer-voorbij-dag ;)

Maandag-is-alweer-voorbij-dag dus....ik was wel begonnen aan de blog hoor gisteren maar ik kwam er maar niet aan toe om het ook echt af te maken.
Maandag was een "weet ik niet dag". Een rare dag, een dag waarin ik het even allemaal niet meer wist want alles-was-ineens-anders-dag.
Maandag vakantie-dag dus.
Vakantie is altijd eerst acclimatiseren hier. En áls we dan zover zijn(dus uit die lichtelijke verwarring van het vrij zijn en uit mogen slapen en geen wekker en geen vast dagritme...) dan is de week voorbij en is alles weer gewoon zoals het hoort te zijn haha.


Maar goed, het is nu nog maar dinsdag....de verwarring duurt nog even een paar daagjes en het uitslapen ook. Niet dat ik nu echt uren maak hoor, ik word evengoed wel vroeg wakker. Dat is er zo ingesleten zullen we maar zeggen. Maar het scheelt wel. Geen zenuwachtig heen en weer geren, geen gedoe om dochter aan te sporen, geen wilde taferelen om Zoon uit bed te krijgen. Neeee, heerlijk wakker worden met het zonnetje in mijn toet. Rond een uurtje of 8. Dat is een mooie tijd.
Hoe verder het weer naar de zomer kruipt hoe vroeger ik weer wakker word. Gewoon uit mezelf.
Ik ben de vroege vogel hier in huis!
De pubers slapen uit.
En dat kunnen ze heel goed!
En wanneer ze uitgeslapen zijn dan chillen ze gewoon nog even wat meer op bed!
Zeeer relaxed dus.
Dat kan ik niet meer hoor.
Ik ben ongedurig, wil met de meubels schuiven, bezig zijn, naar buiten, ik wil wat doen. ACTIE!!!!!
Ik word zo kriegel van het stil zitten.
Eigenlijk is dit een heel goed teken weet je dat?
Na maanden van lamgeslagen te zijn begint het eindelijk weer te leven in mij. Wil ik weer van alles en doe ik ook weer van alles. Voel ik mij al meer bevrijd! Ja dat is het, ik voel mij bevrijd!!!!!!
Het leven is mooi.
Ja!
Fijne dag allemaal!



2 opmerkingen:

  1. Hier precies hetzelfde verhaal. Voor we allemaal "gewend" zijn is zo'n week voorjaarsvakantie voorbij ;-) Niks moet, alles mag en lekkerrr geen wekker! Alleen dat al is heerlijk toch!?
    Geniet van dat gevoel van "bevrijding" ik kan het me zo helemaal voorstellen.
    Een hele fijne week! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van je week vrij...

    BeantwoordenVerwijderen