maandag 17 februari 2014

Maan

Mooie maan in Bibjeland




All is well that ends well
Geen idee waarom dit zo ineens in mijn hoofd popt. Moet ik er iets mee? Wat is er dan goed geƫindigd of gaat er goed eindigen?
Ik weet het ik weet het schreeuwt een kaboutertje in mijn oren. Ik zie hem springen....
Nee nu even gewoon doen Bibje....het maanlicht is naar mijn hoofd gestegen. En wat voor een maan hebben we!
Een echte mooie. Helder ook. Hij werpt zijn licht zo hier naar binnen. Prachtig! Echt mooi! Eigenlijk zou ik naar buiten willen gaan en dan een stuk wandelen bij het licht van de maan. Zo romantisch lijkt me dat.  Alhoewel ik het heerschap er wel bij moet fantaseren. Nah...dat wordt niks. Daar gaat de romantiek. Er is geen heerschap :(

(Denk even het geluid van een langspeelplaat die nu in de achteruit gaat)

Even overnieuw;
Zo romantisch lijkt me dat......
Dan neem ik een fototoestel mee en schiet ik de mooiste plaatjes. Jaaaa dat kan ik best wel doen.
En feest ik mijn ogen op het landschap wat door het maanlicht een ineens heel mysterieus is. Inspiratie te over voor nieuwe kunstwerken. Nieuwe kleurcombinaties, andere sfeer. De stilte van de nacht wordt zo toch heel anders beleefd.

Tjah
En waar zit Bibje?
Nou niet in het maanlicht buiten. Dat dus niet. Ik zit heel comfortabel in mijn bed nog even vlug een blog te schrijven. Voordat ik in slaap stort en van dat hele maanlicht gewoon niets meer ga zien. De luikjes gaan dicht. Het is wel weer genoeg geweest voor vandaag. Morgen weer een dag. Een dag om te werken en te dromen en lief te hebben.
Welterusten!


2 opmerkingen:

  1. Prachtige foto, tja volle maan het is prachtig maar voor mij zorgt het ervoor dat ik onrustig wordt last krijg van hartkloppingen en nog van die rariteiten, blijf het toch mooi vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had die hartkloppingen nooit aan de volle maan toegedicht. Ga ik toch eens op letten.

      Verwijderen