vrijdag 14 februari 2014

Knijterhard :D

Dag verder.
Nog steeds in de war.
Zoon heeft zijn uitbarstingen inmiddels wel gehad. Hij is niet blij zullen we maar zeggen. maar dan op en manier dat je zou kunnen gaan denken dat het hem niks kan schelen. Je kent dat wel, wat pubers wel vaker hebben.....boeijuh......en dan ben je alle contact kwijt. Hij wil niks zeggen, hij loopt alleen te griepen en te chagrijnen. Niets is goed, de muziek moet harder dan hard, en zijn spullen krijgen er flink van langs iedere keer als het niet wil zoals hij het wil.
Vreselijk.
Ineens wordt elke regel in huis weer "im Frage" gesteld.
Doet hij heel erg zijn best om niet aardig te zijn, en vooral niet mee te werken, dwars, dweilen, weerstand. En angst. Ik bespeur angst. Want alweer is het iemand anders die bepaald hoe zijn leven eruit mag gaan zien. Iemand die amper de moeite nam om hem te willen leren kennen. Iemand die al een oordeel klaar had liggen, die hem niet open tegemoet wou treden. Die persoon gaat nu advies geven om te stoppen. Terwijl er zo mooi in de brochure staat dat ze juist met autisten een veel langere tijd bezig zijn met diagnostiek(soms wel anderhalf jaar) vindt zij dat het nu na een paar maanden wel genoeg geweest is.


"Ik moet een andere manier zien te vinden" zei Zoon gisteren aan tafel.
Jah...
we moeten maar even niks.
We moeten nu eerst maar eens ZIJN. Ipv worden. Ik ben moe van al dat ge-ren alle kanten op , onszelf voorbij, momenten voorbij. Ondertussen glijdt het leven als los zand door onze vingers.
Dat is nog wel het ergste van alles.


Gisteren hoorde ik ineens dit liedje voorbij komen.
Werd er helemaal vrolijk van. Niet dat het nu zo een vrolijk nummer is hoor als je naar de tekst luistert haha maar het komt uit een tijd dat dit meisje super gelukkig was. De wereld één grote zee van liefde en schoonheid om te ontdekken, en ik één met alles wat was. Dat gevoel dat hou ik vast vandaag. En daarom draai ik hem nog een keer KNIJTERHARD!!!!!!
Ga ik even lekker he-le-maal los.
Oja,
ik vertelde toch dat ik dinsdag een NEI-behandeling zou geven aan ex-schoonmoe.
Nou dat ging helemaal toppie hoor. Ik heb zelfs nog een stukje Reiki gedaan. En weet je wat nou zo fijn was, ik voelde me daarna helemaal opgefrist!
Ze heeft te kennen gegeven dat ze nog wel een paar keer wil komen.
Heerlijk. Ik heb daar zin in!!!!
Ga ik nu zingen!
Doei.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten