dinsdag 18 februari 2014

All Of Me

Ik werd geboren als Silvana Bianca. Mijn vader noemde me mijn hartje en matje. Mijn opoe zei wief, mijn opa noemde me Sarah. Mijn ene broertje zei Bep samen met mijn neefje en mijn andere broertje zei eerst Janka en later altijd Takkie. Mijn vriendinnetje zei Biank en de andere zei Bianchi. In de pubertijd werd ik Bi genoemd en toen ik me in het roze begon uit te dossen werd het Pinky. Mijn ex zei ieniemini en mijn kinderen mamma (de pamma hahaha) Toen ik een merknaam voor mijn kleine knuffeltjes en andere handwerkjes zocht had ik dus een keur aan namen om uit te kiezen.....maar het werd BIB naar de initialen van mij en die van mijn kinderen. Even later HipBibje en later voor mijn blog werd het Bibje. En Bibje is het nu alweer vele jaren.
Ik hou van Bibje Ze is lief en schattig en warm en vriendelijk en open en spontaan en creatief en leuk en gezellig en en en.... Tenminste daar streef ik naar. Het gaat nog wel eens mis ja. Maar dan bedenk ik me dat Rome ook niet in 1 dag gebouwd was. En ook dat zelfvertrouwen iets raars is. Je hebt het..soms wel, soms niet en dan toch weer wel. Voor het ene wel maar voor het andere niet. Gek is dat toch. Ook dat het vaak zo moeilijk is om jezelf te tonen gewoon zoals je bent. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik aandacht loop te trekken. Dat ik aan het opscheppen ben. Dat ik wel eens wat meer bescheiden mag doen. Dat ik heus niet hoef te denken dat...nou vul maar in. En stel je voor dat het echt grootspraak is. Dat ik echt niet zo ben als dat ik altijd van mezelf gedacht had. Dan ga je af zeg. Wordt je nog als jokkebrok ontmaskerd ook. Neeee dan maar beter conformeren. Val je niet zo op (denk je dan)
Tjah Daar ben ik nu wel klaar mee. Ik heb beloofd aan mezelf dat dit het jaar wordt, waarin de Ware Bibje gaat opstaan ;)
Want dit lieve, schattige, mooie, creatieve, liefdevolle Bibje heeft een nog verborgen stuk wat volledig aan het licht mag komen. Eentje waar in het verleden menig wenbrauw bij gefronsd dan wel opgetrokken werd. Helemaal als ik uitleg begon te geven. Dat Bibje gaat dit jaar ook uit haar holletje komen. Heb ik eindelijk een goed voornemen gevonden.




~Fijne dag~

1 opmerking: