donderdag 24 oktober 2013

Vakantie duuusssss

sprookjes in de tuin




Vakantie dus,
en terwijl om ons heen allerlei mensen, alle kanten op vliegen zitten wij thuis.
Geen pretparken, dagjes uit, campingvakantietje tussendoor, musea bezoek, lange wandelingen in ver weg bos. Niks van dat alles.
En hier zijn we een beetje uitgekeken.
Al jaren bos, dijk, strand en inmiddels een lege stad.
Het kan me nu even helemaal niet meer bekoren.
Ik heb mijn ogen hoopvol gericht op verre horizonten, op treinreizen, op nieuwe uitzichten.
Nieuwe ervaringen.
De zelfverkozen reuring.
De eigen keus aan bezigheden.
Ik mis dat gevoel wat ik had toen ik nog jong was,
dat gevoel van alles is mogelijk.
dat gevoel wat ik had toen ik op school bij handenarbeid een stoel moest ontwerpen met 1 speciale verbinding erin en voor mijn ontwerp een 10 haalde. Of dat gevoel dat ik kreeg toen we voor het eerst een impressionistisch schilderij moesten maken. Of dat gevoel van die eerste blik in het Rijksmuseum tijdens Kunstgeschiedenisles. Al die nieuwe ervaringen, die slurpte ik op.

Ik zie het nu bij dochter, nu ze naar het gymnasium gaat. Eén en al nieuwe ervaringen. Ze schittert, ze glanst, ze geniet. Dat gevoel dat wil ik ook weer.
Dat ik zomaar een dag naar  Amsterdam ga, naar de Engelse boekwinkel(is die er nog wel???) en daar dan de geur van de boeken opsnuif. Een wandeling door het begijnhofje maak, op het Leidseplein naar een straat-artiest kijk en op zoek ga naar de winkels waar ik 20 jaar geleden graag kwam. Of lekker een museumdag en dan het Rijks en van Gogh aandoe.....jaaaa  denk ik verheugd.
Neeeeee zegt mijn portemonnee.
Een dagje naar Amsterdam kost aan reiskosten alleen al zo'n 75 euro voor ons drie, twee musea's bezoeken kost 15 voor het van Gogh en 15 voor het Rijks. Tot 17jr is gratis gelukkig.
Dagje weg zonder franje(dus zelluf eten en drinken meenemen) 105 eurootjes.

ktsjinggggg

Gaat dus niet.
Voorlopig is al het reizen wat ik doe, van en naar de genderkliniek en naar therapie toe.
Om daar te wachten tot Zoon klaar is.
Weet je wat ik ga doen vandaag,
ik ga de beest uithangen in het huishouden! En dan zet ik dit nummer keihard aan!!!!!
Fijne dag allemaal.








2 opmerkingen:

  1. Probeer eens als toerist je eigen stad te zien. Soms helpt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doen we ieder jaar weer en ben ik nu wel een beetje flink zat :-/
      't zal de tijd van het jaar wezen en alles eromheen dat ik er ineens helemaal bah van ben ;)

      Verwijderen