zaterdag 28 september 2013

Zwijmelen op Zaterdag

Zit naar Jools te kijken,
toch een van de weinige muziekprogramma's waar nog wat knaps getoond wordt. Waar nog leven en drama in de muziek zit. Rauwe emoties enzo.
Rauwe emoties waar ik ook mee rond zeul.
Een gerafeld hart,
een in de war hart,
een ongerust hart,
een verdriet hart,
een eenzaam voelend hart.
Ik teer op chocolade-honing momenteel, zielig en alleen.
Kinderen bij pappa,
en ik nergens heen.
Ik kan altijd zo snakken naar een weekend voor mezelf,
maar die komt altijd net te laat.
Zit ik zo'n eerste nacht veel te lang op. Verpruts ik daarmee de zaterdag en zondag zijn ze alweer terug......tjah....
Eigenlijk mis ik ze gewoon heel erg.
En na het afscheid op het station vanavond helemaal, waar Zoon me fijn knufte en dikke kussen gaf en Dochter knufte en kuste en zwaaide. Dan loop ik dat perron af het vrije weekend in en baal ik eigenlijk gelijk al....stom hè?
Gelukkig duurt het nog even voor ze uitvliegen.



17 opmerkingen:

  1. Zo vaak dat dingen anders blijken dan ze op voorhand lijken he?
    Herkenbaar wel hoor, soms moet je de dingen nemen zoals ze komen ook al verzet elke vezel in je zich ertegen.
    Je geeft in ieder geval niet op, dat is iets om trots op te zijn, er zeer meer kracht in je dan je op het eerste oog denk!

    Evengoed wens ik je oprecht van harte een heel fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken deze groep niet. En eerlijk gezegd, zo op de vroege ochtend komt het me een beetje rauw op het dak. Waarschijnlijk zal ik op een ander tijdstip dit nummer beter kunnen waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha...nou dan is het toch gelukt om the feeling over te brengen ;)

      fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Het lijkt me heel moeilijk om je kinderen een heel weekend te missen. Gelukkig heb ik nooit in zo'n situatie verkeerd. Sterkte en dank voor je linkje. Helaas niet mijn soort muziek. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik oefen hier al 10 jaar mee, maar het blijft zeuren met me ;)

      fijn weekend!

      Verwijderen
  4. Dit vind ik een heel goed nummer :-) tof om weer eens te horen.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yeaaaahhhh eindelijk iemand die dit nummer ook kan waarderen hahaha
      fijn weekend!

      Verwijderen
  5. Ik ken het liedje niet. Maar dat is zo leuk aan ZOZ.
    Moeilijk om je kinderen te missen. Ik ken het gevoel niet en wens je toch een fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schijn ook best wel een beetje raar te zijn...mijn vriendinnen gaan aan de boemel, eindelijk vrijheid en ik zit te kniezen :(
      Ben niet zo'n kroegtijger en nachtbraker....

      lieve gr

      Verwijderen
  6. Ja het is een soort van doorbijten,maar voor je het weet zijn ze er weer.

    Het is ook niet mijn soort muziek,maar ik heb de tekst erbij opgezocht en dan valt het reuze mee.

    Sterkte! en toch een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb alvast heel lekker geslapen, dat is al heel wat niet waar?
      Vandaag lekker de zon in.. en morgen zijn ze weer thuis :)

      Fijn weekend ook voor jou!

      Verwijderen
  7. Hoi Bibje,
    Je hoeft ook geen kroegtijger te zijn, je bezit zoveel creativiteit, zeker doet het pijn, maar zou het voor de kinderen niet fijner voelen als mama niet verzwelg in verdriet als ze weg zijn ? Ze zien het niet letterlijk maar kinderen voelen feilloos aan als het ouder niet goed gaat.

    Zeker is het moeilijk, ik vind het alleen zo zonde dat je dan een verdrietig weekend hebt en dat je al 10 jaar eraan hikt ..wat ik wil zeggen de tijd staat niet stil en alles loopt door ...kostbare tijd die je ook positief kunt invullen (zegt iemand met chronische depressie), ja je leest het goed...ik hoe moeilijk ook leef per dag en om er doorheen te komen toch altijd een lichtpunt vinden ;-)

    Zeer invoelbaar nummer,

    Liefs Laura xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Laura,
      ik zwelg niet in verdriet, omdat ik mijn kinderen mis hoor....ik kan er alleen zo van balen dat ik dan helemaal in mijn eentje in dit grote huis zit. Te moe om weg te gaan, en toch best wel een beetje behoefte aan gezelschap. Ken je dat?

      Maar je hebt wel gelijk dat ieder moment onschatbaar is en zomaar voorbij kan zijn. Met griepen kom je dan niet erg ver nee. Ik zit dan ook al de hele avond te genieten op de bank van mijn favoriete tv programma's :)

      lieve gr

      Verwijderen
  8. Ik vind het een heerlijk nummer .Jaha buiten al mijn gezwijmel kan ik ook genieten van heel andere muziek!! Jammer dat jij je zo triest voelt in zo;n weekend als nu .Ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen genieten van het zonnetje vandaag.
    Sterkte en liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon was heerlijk (en eindelijk zeg, we hebben tot gisteren moeten wachten vooraleer er zon was)
      Het rotgevoel is weggezakt...
      nu lekker bankhangen voor de tv
      X

      Verwijderen
  9. Niet echt mijn smaak, heb het ook nog nooit gehoord trouwens.
    Moeilijk je kids te moeten missen... en dat je soms jezelf niet echt kunt vinden alleen snap ik best hoor! Hoop dat je toch een lekker weekend hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen