zondag 6 januari 2013

Zwijmelweek: zondag

Ik ben zo bezig geweest met het zoeken naar liedjes voor het zwijmelen op zaterdag dat ik er teveel heb gevonden. Ik vind zovele liedjes mooi, er is zoveel wat ik zou willen delen, er zijn zoveel verhalen die ik nog vertellen wil. Dus daarom ga ik gewoon nog even door en wijdt er een hele zwijmel week aan. Hoef ik ook niet zo moeilijk te doen ;)



Ik ben al heel lang fan van Liz Frazer (Cocteau Twins, This Mortal Coil )
Haar stem ontroerde me vanaf de allereerste keer dat ik haar hoorde. Bovenstaande lied was niet de eerste en zeker niet de mooiste die ik van haar ken, maar wel een van de bekendste. Hij is ook gebruikt in de film "the lovely bones".(prachtige film trouwens)

Toen het lied een hit was in  '84 was ik  bezig met  Havo 4 , had ik een vakkenpakket gekozen met oa tekenen en kunstgeschiedenis en ging ik met school voor het allereerst naar een KUNSTmuseum. Ik was he-le-maal verkocht. Vanaf dat moment was kunst met Liz Frazer verbonden en Liz Frazer met kunst in al zijn vormen. Ik schilder bij haar stem, ik droom weg bij haar stem, ik schrijf en dicht en kleur en zwicht voor de schoonheid van haar stem. Er zijn vele goede zangeressen, maar geen halen het bij haar, ze weet in mij een heel gevoelige snaar te raken......


~Enjoy~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten