woensdag 25 augustus 2010

~Tears in my eyes~



Tis een beetje van de snik deze dagen na de grote vakantie.
Vroeg een oma bij de schoolpoort hoe het was met me, zei ik nog heel stoer wel oke(en dacht ik niet eens aan mijn moeder maar aan de afgelopen vakantie die best heftig was) toen ze over mijn moeder begon.
BENG
die kwam hard aan...tranen in mijn ogen.....
Moeder?
Die had ik even verdrongen,
daar wou ik helemaal niet aan denken nu.
En sindsdien loop ik te snotteren,
wil ik eigenlijk heel hard huilen maar word ik steeds gestoord.
Staat zoonlief voor mijn neus of wil dochterlief even aandacht.
Er is aldoor iets wat me aan haar doet denken.
Er is aldoor wel iets wat me aan het huilen brengt.
En nu hoorde ik ook nog dat ons thuis verkocht gaat worden aan iemand, die ik ken.
Ze zijn al wezen kijken. En mijn vader's griekse sjabloonrand op de vloer was iets wat opgevallen was. Mijn gedachten gingen naar toen hij dat schilderde. Jaren terug alweer. Hun slaapkamer werd eindelijk opgeknapt....en het resultaat was zo mooi.....mijn moeder was helemaal in de wolken. Het bed was gemoderniseerd, en wit geschilderd. De kast was geschilderd, er kwam een tiollettafel met krulvoet en een lief krukje ervoor. Nieuwe gordijntjes, zo konden ze er weer een tijdje tegen aan.
En zo stond ik alweer met tranen in mijn ogen bij de schoolpoort.
Maar eens lekker uithuilen?
Nah,dat wil nog niet erg lukken.

_____________________________________________

It is a bit sobbing these days after summer holidays.
One of the grandmoms asked me how I was doing, and I said okay, very tough(thinking about the holidays,not about my mom) whem she mentioned my mother.
BENG
She hit me hard....tears in my eyes.....
Mother?
That thought I had repressed.
I did not wish to think about it.
Since then i am sniffeling.
I realy want to cry out loud but I am disturbed everytime.
Sondear stands in front of me or daughterdear wants attention here.
There is something that constantly reminds me of her.
There's constantly something that brings me to tears.
And now I hear that our home will be sold to some one we know.
They have already been there to look.And my fathers greek template edge on the floor was noticed. my mind flew to the past, when he painted it. Years back. Their bedroom was finaly redeccorated....and the result was so beautifull....my mother was over the moon. The bed was modernized and painted white. The cabinet was painted from yellow to white. There was a cute toillet table with curles and a little footstool with it. She made the new curtains. It was a pretty sight. For the years to come.
Ans so I had tears in my eyes again at the schoolgate.
But a good cry?
Nah, that wil not happen yet.

~




Geen opmerkingen:

Een reactie posten