woensdag 14 juli 2010

~Het ruikt naar het bos~


onkruidjes en sedum langs het muurtje...


wild bloemetje


de enige aarbeitjes die de verhuizing hebben overleeft



mijn vaders margrietjes


de tafel met kruidenbak




mijn ommuurde kruidentuintje...met bomen en hulst :-( en windmolentje tegen de katjes....

slaapmutsje met sluipwespje



ingang van mijn tuin......


Mooi die foto's van mijn tuin,
ik kwam daarstraks buiten en het rook er zoooo naar het bos dat ik even een rondje deed. Tussen de hoge graspluimen en plekken vol "onkruid" zag ik mooie bloemtjes en allerlei beestjes . Door de regen staat alles kniehoog en ruiken dat het doet. Het is een feest voor de neus. Hier en daar heb ik wat weggehaald om weer te kunnen lopen, maar eigenlijk zou ik er niets aan moeten doen en het gewoon laten gaan. Net zoals in het bos.

Ik hou van het bos,
niets is daar niet zoals het hoort. Niets is daar lelijk en alles is op zijn plek. Ik wil ook zo'n plek! Dichtbij huis. Hier in de tuin dus......Nu is mijn grote droom ook dat ik een eettuin heb. Dat gaat natuurlijk niet echt samen...alhoewel....."de eetbare bostuin".....eigenlijk is dat zo gek nog niet toch? Dan plant ik de besjes en eetbare kruidjes en bloemen gewoon tussen de bosplanten in. Leuke is dat ze hier in "De Helderse Vallei" wilde zaadjes verkopen van de inheemse plantjes....als ik dus geen zin heb om zelf zaad te vangen in het bos is dat wel een uitkomst niet waar? Ik heb ook al een lijsterbes ontdekt tussen de heg. Die krijgt van mij ook een mooi plekje. Ik vind dat zo'n mooie heester met die oranje bessen in de herfst.

Dan staat er nog op mijn verlanglijstje;
- kers
-appel
-pruim
-druiven
-framboos
-vlier
-paarse vlinderstruik
-leeuwenbekjes
-akelei
-ridderspoor
-oostindische kers
-violier
-pioenroos
-dahlia's
-lieve vrouwenbedstro

Nou ja, heel veel dus.
Ik heb nog even te gaan voor mijn droomtuin er is. Maar ach, zeggen ze niet altijd dat de weg erheen minstens zo belangrijk is als het einddoel !?!
Ik ben op weg.
~


Geen opmerkingen:

Een reactie posten