zaterdag 30 januari 2010

~4711~


Ik zat net even met mijn hoofd in mijn handen....
Het is al errug laat en ik ben eigenlijk ook wel errug moe.
Maar ja,weer eens he-le-maal alleen thuis dus neem ik het ervan,kan ik tenminste lekker ongestoord tv kijken en bloggen en uitslapen.
Tja, zonde van de dag dat wel.
Alhoewel,
het spaart gas uit,die ik nu kwistig aan het verspillen ben,want de nacht is koud en
ik zit hier heel geriefelijk, nou ja bijna dan, in iedergeval warm te wezen.
En ik ben dus moe...
Zot eigenlijk dat ik niet gewoon ga slapen.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat ik ,
toen ik met mijn hoofd in mijn handen zat, in ene het geurtje van mijn Opoe rook.
4711
au de cologne,
die ze altijd bij zich had, echt ALTIJD!!!!
Ze had het in een navulbare fles.
Jawel, wij denken nu dat we milieubewust zijn maar vroeger waren ze dat in het echie.
Dan kocht je een keer in je leven zo'n fles met schroefdop en dan ging je daarna steeds terug naar de drogist om deze bij te laten vullen. De DA op de marsdiep had een hele grote met zo'n draaituutje eraan.
De V&D trouwens ook.
Ik kan de geur zo weer oproepen en vind het nog immer lekker fris.
Je had er ook frisdoekjes van, die hadden wij dan in de auto, voor als we moe en verhit waren, dan scheurde je zo'n zakje(soms met veel pijn en moeite) open en depte je het doekje lekker in je nek enzo.
De hele auto geuren dat het een lieve lust was en mijn broertjes zeuren dat ze het zo vonden stinken. Ja dat waren nog eens tijden.
Toen de koekjes nog los in bakken lagen bij de Hema en de V&D en het nog afgewogen werd.
Niks plastic zakken, het ging in een papieren zak. Of de dropjes en snoepjes.....in papieren puntzakjes.....en de kaas gewoon op een papiertje en thuis onder de stolp of in een tupperware bak....het vlees trouwens ook,en de vleeswaren....die laatste plakjes bleven dan wel altijd aan dat papier plakken,dat was echt vies. Vooral leverkaas....yek....
Maar plastic? Neuh...niet zoals nu....waarbij zo'n beetje elk plakje/koekje/snoepje apart verpakt wordt.
En wat dacht je van de zuivel.....
ik heb wat gesleept met de glazen flessen terug naar de 4=6.
Mooi dat we het makkelijk afkonden met een grijze ijzeren vuilnisemmer.
Meer had je niet nodig nee.......
Daar is de grijze bak van nu toch wel wanstaltig groot bij zeg,
en het ergste is nog wel dat ik daar nog tekort aan heb ook. Vreselijk ,
Dat je zoveel troep kunt hebben. En dat allemaal omdat de klant volgens de fabriek niet meer wou zeulen met flessen, naar de winkel wou om te hervullen, en laten inpakken door de winkelbedienden.
Tja,
wat zal ik zeggen,
mij is niks gevraagd hoor,
en ik wil wedden de rest van de bevolking ook niet.
Misschien moet ik eens een ludieke actie op touw zetten.
De "stop mijn vlees maar in het bakje" actie.

Zit ik wel met een probleem,
tegenwoordig kun je vlees alleen bij de slager nog LOS krijgen.
In de winkel is alleen maar voorverpakt vlees.
En de 4711?
Die is er tegenwoordig ook als deo, zeep,douche/badschuim,afther shave en bodylotion.
Erg duur en uiteraard niet meer navulbaar!
Leve de vooruitgang.
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten