dinsdag 13 oktober 2009

Klein kleiner kleinst.

De R is weer in de maand,al een tijdje,maar door al het mooie weer had ik nog niet aan extra vitamines gedacht.


Je weet wel,multies en omega's enzo.Voor de weerstand,om de winter goed door te komen.Nu helemaal nu pandemie en grote griepgolven de wereld gaan overspoelen.Je kunt het maar voor wezen dacht ik zo.Dus ik naar de winkel om mijn vertrouwde berenpillen te halen met frambozensmaak.De enige echte die zuiver is en geen rotzooi bevat wat de kinderlijfjes eerder belast dan versterkt.


Ik moet zeggen dat ik in de winkel na een jaar geen berenpillen gekocht te hebben nog niet zo gealarmeerd was door het potje,wat toch wel wat klein was.Maar ja,de prijs was toch hetzelfde ?Dus "het zal wel aan mij liggen",dacht ik nog.(Hoe naïef kun je zijn niet waar?)
Eenmaal thuis gekomen ging het potje de kast in en keek ik er verder niet naar.
De pillen worden keurig geslikt en dat is dat.
Totdat ik bij het opruimen van de verhuisspullen een oud potje tegen kwam.............
of beter gezegd een oude POT!
Hij is twee keer zo groot,JAWEL!
Weer een voorbeeldje van de graaicultuur van onze lieve multinationals.
Willen we er niet meer voor betalen?Dan stoppen we er toch gewoon minder in en vragen we evengoed dezelfde prijs.In dit geval is het potje ook nog verkleind,dus loopt het uiteindelijk wel in de gaten...maar ik kan me de Smiths nog herinneren vele jaren terug die zakjes lucht ging verkopen,want vernieuwd en nu nog lekkerder en voor het ook ook nog eens meer,maar dan wel gewoon 50 gram hoor,het meer zat hem in de grote zak gevuld met zuurstof.
Het is je reinste diefstal en ik koop dus mooi geen berenpillen meer.Het is over,dat gesteel uit mijn portemonnee.Ik ga over op vers!
Niks niet aan de pillen,
vanaf heden eten we vitamientjes vers van de pers,uit het handje.
Schalen vol fruit en borden vol groenten komen er op tafel,seizoenfruit en seizoengroenten!(want ja ik wil wel goedkoop bezig zijn natuurlijk)
De omega's kopen we bij de visboer.....lekker aan de haring en wijting en makreel en sprotjes en scholletjes en kabbeljouw,gebakken gestoofd,gerookt....mjammie
Het wordt een echte winter(op ons bord dan,buiten moeten we het nog maar afwachten)
Lekker aan de stampotten met kool en bonen en al wat nog meer lekker en stevig en vooral winterkost is.Boordevol vitamines die in de winter zo belangrijk zijn!
We redden het wel,zonder de potjes met berenpillen.
Je zult het zien,
wij gaan met rode konen en fris en fruitig de winter door.
En nu maar hopen dat het een lekkere koude met sneeuw en ijs beladen winter wordt!
Ik heb er zin in.
~


Geen opmerkingen:

Een reactie posten