zaterdag 18 april 2009

de afrekening

Hij is er,de langverwachte afrekening van Greenchoice.
En ja hoor,hij klopt helemaal met mijn berekeningen...ik krijg inderdaad 612 euro terug.Joepie,joepie, joepie,dat was mijn streven....
Maar wat schertst mijn verbazing dat Greenchoice besloten heeft ,na mijn bloedige geconsuminder,om de voorschotten toch maar 7 euro omhoog te schroeven.En dat nadat ik al drie jaar op een rij minder verbruik dan het jaar ervoor....ja nu moet het toch niet gekker worden hoor.
Ik naar Greenchoice dus,om mijn voorschotbedrag aan te passen....dat kan,alhoewel het tegenwoordig een stuk moeilijker is om dat te mogen betalen wat je werkelijk verbruikt...er zit een grens aan dus.En die grens is hoger dan wat ik nu geacht ben te betalen....HUH?????
ik moet 163 euro betalen(en toch ben ik minder gaan gebruiken)en ik mag aanpassen maar dan mag ik niet lager dan 165 euro gaan betalen..
..goochem he..
dat is een mooi spaarpotje.
Voor ons zeggen ze dan,u kunt ook gaan sparen...
jaja,alleen de rente die vangen zij dan.
Ik ga maar even een briefje faxen naar Greenchoice dat ik minder wil betalen en als dat niet kan dat ik dan opstap.Zijn ze nou helemaal gek,de prijzen gaan naar beneden en ik moet meer betalen.Oja...er staat dan ook nog bij dat de voorschotten zijn gebaseerd op mijn huidige gebruik....
hahahaha,die is goed.
Ze zullen weten dat ik consuminder....volgens mij heb ik over een maand of drie allang het bedrag betaald wat ik aan stroom en gas kwijt ben dit aankomende jaar(1117 euro heb ik dan al betaald).Ik moest van het afgelopen jaar 1248 euro betalen en dit aankomende jaar wordt dat alweer een stuk minder,en ik heb al 628 euro betaald.Voor alles rond is en het bedrag aangepast is is het al wel zomervakantie dus dan zit ik in iedergeval al op de 954 euro.Sjee zeg,dan kan ik al wel stoppen denk......
Het was ook wel een lachertje als ik zag wat ik aan elektra moest betalen zeg...wel 185 euro....jaja....Het gas is een stuk duurder,en daar moet ik dus wat aan doen,dat verbruik moet gewoon vet naar beneden....dus mijn spaarpotje gebruik ik niet voor iets om elektra te besparen maar om gas te besparen.....op naar de houtkachel dus!!!!!!!!En de solarheatcollector voor de bovenverdieping.
We gaan klussen deze zomer!!!!!
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten