donderdag 12 februari 2009

Knutsel Tea-Party

Het is weer voorbij,
het kinderfeestje hebben we weer gehad.
Niet dat het nu een daverend succes was,dat niet.De dames in kwestie kwamen zagen en wilden zelf bepalen wat er ging gebeuren.Het woord "neeeeee" lag op de beste vriendins lippen bestorven.En de rest durfde daar niet van af te wijken.De ander vond de muziek suf en wou die film niet kijken,smeerde de knutselkaartjes vol met vingerafdrukken en begon te klieren met de stempels.Die had er overduidelijk geen zin in.Zij kreeg haar vriendinnetje mee in het geklier en zij gingen zelf wel spelen......wat er ook werd gezegd,doof zijn was hun antwoord.En de gang hun plek om te spelen.
De jarige job was boos,teleurgesteld en heel erg verdrietig.
Dikke tranen werden er gegoten......

Ik voel me nog rottig als ik er aan denk,want ik wou geen geldverslindende party,ik wou gewoon een prinsessenlunch met cake-jes versieren , kaarsjes uitblazen , knutselen en dan dansen en film kijken....je weet wel,het gewone werk,wat wij vroeger zo leuk vonden.Waar we het hele jaar naar uitgekeken,om dan na een lange middag blij en gelukkig en bekaf op de bank te ploffen en te zuchten....wat was dit een leuke verjaardag.
Maar de dames zagen dat toch anders,
er werd commentaar geleverd door beste vriendin,er werd gechagerijnd,en werd geklierd.
Al met al dus reden genoeg om dit nooit meer over te doen.
We doen geen kinderfeestjes meer!!!!

Dan ga ik nog liever eens een keer picknicken in het bos met broodjes en soep en warm drinken want het is nu eenmaal koud in de winter.Allemaal warm ingepakt en gevilte stenen in de zak voor de warme vingers...
Of een strandvondsten wandeling en daar een mandala van maken,of iets anders,net wat er in ons op komt.
Een fotoschoot organiseren en de mooiste foto op een t-shirt strijken......
Ik heb zat ideeën.
Om die leuke ideeën nu eens tot uitvoer te brengen gaan we dus een wekelijks knutseluurtje doen.Met een of twee vriendinnetjes of gewoon lekker met zijn tweetjes.Maken we allerlei dingetjes van troepjes,lekker met een kopje thee erbij uit het mooie servies op een theelichtje en helemaal in stijl.
Knutsel Tea party.
Dan haal ik mijn mooiste tafelzeiltje van stal,sieren we de boel op en feesten maar.
Wat nou kinderfeestje,
ik wil een eigen feestje,
zo'n knus en rustig feestje,
zonder gegil en geschreeuw en heen en weer geren.
We zingen wat met de muziek mee,kacheltje aan voor de warmte......heerlijk......
Wie doet er mee?
~

1 opmerking: