donderdag 27 november 2008

~Zomerland~

Bloom by Bibje 2014 (sold)



Soms droom ik dat ik vlieg,
dan voel ik mij als een vogel zo vrij,
de zon schijnt hoog aan de hemel en de lucht is helder blauw.
Het is lente of zomer of zoiets,alles is groen,de vogels fluiten lustig,
iedereen is blij,
en ik voel me licht en fris en vrolijk en boordevol energie!!!!!
Dan wordt ik wakker,
voel me de hele dag vrolijk,en blij, en draag de energie met mij mee.
Een kadootje uit Zomerland,een gekoesterde schat,
die ik bewaar in mijn hart en elke vezel van mijn lijf.
Het licht en de zon en de lucht en de energie ,
daar geniet ik van zo die dag.
Er zijn ook dagen dat ik met enige afgunst kan kijken naar mijn kinderen, of naar de buurvrouw die gaat hardlopen, of naar wie dan ook die gezond en vooral boordevol energie is.
Dan voel ik wel eens een steek van jaloezie. Dat ze met zoveel vanzelfsprekendheid kunnen springen, rennen, fietsen, huppelen en dartelen en, ja zelfs gewoon lopen , alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
IK WIL DAT OOK!
Ik wil me ook zo vrij voelen,ik wil huppelen en dartelen en springen en rennen en ja ik wil ook met lichte tred door mijn leven gaan.
Dan droom ik mezelf supergezond en zie ik mezelf dat doen wat ik zo graag wil;huppelen en dartelen en springen en rennen en lopen.Ik vlieg nog net niet maar oooo wat zou ik dat graag doen,
zelf weet je wel,
dat je hupt en zoef...
daar ga je dan,alsof je eigen vleugels hebt ,dansend door de lucht.
Dat wens ik mezelf toe. Net als al die anderen ......
Soms lukt dat ook,
dan doe ik van alles in de hoogste versnelling,want ik moet vlug zijn,deze dagen zijn me geschonken,en ze duren zo kort. Dan ben ik de gelukkigste mens op aarde, ja dan ben ik even helemaal vrij. Dan ben ik die leuke lieve moeder, die van alles doet met haar kinderen, die het huis schoon en fris heeft, die lekker op de fiets fietst,zonder te hijgen! En die veel lacht.
Vaker ben ik moe,
moeier dan moe,
hijgendig moe,
piepend en krakend moe,
zoooo vreselijke moe, dat zelfs slapen in bed nog teveel is.
Elke ademteug kost dan bergen met energie,
nee niet echt mijn ideaal plaatje.
Natuurlijk geef ik mezelf niet gewonnen!
Dus hijg ik mezelf uit bed,en ga hijgend en piepend en krakend aan de slag, weliswaar gaat het met de Franse slag , maar het wordt ongeveer wel netjes en schoon. Ik breng mijn dochter naar school alsof ik een maraton loop, sleep mezelf naar de winkel en zeul vermoeid met de boodschappen. Daar hang ik dan wat over het karretje om bij te komen als ik in de rij sta, en kook , als was het mijn laatste maal, het avond eten. 's Avonds stort ik uitgeput in bed, om vervolgens een paar uur knock-out te gaan en dan midden in de nacht hijgend, piepend en krakend weer wakker te worden.
Moe wordt ik daarvan,
werkelijk,
heel moe.
Zou het ooit nog over gaan?
Ik doe mijn best, ik droom mijn ideaal plaatje bij elkaar, blijf in beweging, werk aan mijn conditie,
eet gezond, blijf uit de rook, gebruik medicijnen voor de longen, doe aan bewustwording, en hou hoop!!!!!!
Want hoe je het ook wendt of keert, moe zijn kost niet alleen een hoop energie,
het kost ook een hoop geld.
Geld wat ik niet verdienen kan, omdat ik zo moe ben.
En geld wat ik uitgeven moet om niet in totale uitputting te vervallen.
Het zou dan ook best wel eens fijn zijn om gedragen te worden....dan kan ik ook eens uitrusten.
~Dan kan ik daarna eens echt hoogvliegen,lijkt me zalig~

1 opmerking:

  1. Voordat ik (vier jaar geleden) cvs kreeg, heb ik heel actief gesport. Ik sportte 5 tot 6 keer in de week. Afwisselend lange-afstanden fietsen en hardlopen. Het sporten mis ik ontzettend. Ook de leuke uitstapjes met mijn gezin, maar in het sporten kon ik me helemaal laten gaan. Vaak droom ik dat ik aan het hardlopen ben. Wensdromen noemen ze dat. Ik weet nooit of ik moet lachen of huilen als ik wakker word...
    Ik herken veel in je verhaal. We moeten verder met de riemen die we hebben. Ik ben blij wat er geweest is, maar de verte blijft lonken. Misschien maar goed. Als je jezelf erbij neerlegt, heb je helemaal geen leven meer. Liefs en sterkte.
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen