zondag 2 november 2008

PFFFFFFFFFFFFF



Het is zondag,
ik was vroeg wakker en laat op.
Dat is gunstig zou men zeggen in vrekkenland,dan kan de kachel nog even uit blijven.
Maar ik lag niet lekker,verveelde me en ben uiteindelijk toch maar opgestaan,lekker naar beneden om een ontbijtje klaar te maken.
Het zag er veelbelovend uit buiten,zonnetje en een nog wel blauwe lucht.(!) Gelukkig heb ik een huisje op het zuiden, en dan vergeet ik voor het gemak maar even die grote oostindische-kers die dit jaar zo gegroeid is en de ceder van de buren en het allerergste,het huis wat vlak achter mijn tuin staat en in de herfst en winter een enorme slagschaduw in mijn tuin werpt en bepaalde gedeeltes van de dag ook de zon doet verdwijnen.
Zon dus,vooral boven en,oké dan, ook een beetje in de huiskamer.Genoeg om de cv een handje te helpen en de kachel nog even uit te kunnen laten.Joepie dacht ik dus,toen ik de zon zag.
Dat dachten de kinderen dus ook,
Joepieeeeeee,op naar buiten,
lekker op de trampo,lekker heen en weer rennen tussen huis en tuin,
Jaaahooooooo,
lekker druk doen en lekker bezig zijn.
Kost niks toch?????
Eindelijk buiten en niet achter de tv of pc.Eindelijk beweging in de lijfen,eindelijk reuring.


Ik ging vol goede moed aan de slag op deze dag des Heere,wassen en stoffen en zuigen. Dat doe ik niet al te vaak,ik gebruik liever de swiffer,maar soms moet ik er toch aan geloven en dan pak ik die, "er is geen betere" ,die over elke kruimel struikelt en de bochten niet kan nemen en ook nog eens loodzwaar is.Maar ala,de klus werd geklaard, bedden gelucht,vloer blinkend schoon,was wapperend aan de lijn(nou ja wasrek dan,maar wel in de zon!!!) en toen bedacht ik me dat ik best wel even pauze kon nemen.

Wat schetst mijn verbazing en ook best wel niet geringe irritatie,

de kinderen waren zo blij en enthousiast bezig met spelen en rennen,dat al die tijd de keukendeur wagenwijd open had gestaan en het dus koud was in de keuken en in de huiskamer,want ook die deur stond wagenwijd open. En de cv bulderde er intussen lustig op los om het in iedergeval 14 graden te houden...............
Ik heb mijn preek gehouden(zwaar gestrest over zoveel verspilling)
Zoonlief ging gelijk naar binnen en wou computeren en dochterlief wou film kijken....:-(
de kachel moest aan om het weer aangenaam te krijgen en toen werd het nog donker ook.
Gelukkig duurde het niet zo lang zo voor we weer een gezellig gevoel kregen bij het kijken naar de vlammetjes met onze tenen warmend aan de hitte van het kacheltje.
Kopje thee en koekjes maakte alles af.
Olie kachel ,eigen haard,het is goud waard!!!!
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten