dinsdag 4 november 2008

~Bibje ruimt op~

Ik woon in een klein huisje met een klein achtertuintje.Twee slaapkamers en 1 slaapkamertje annex inloopkast.Ik heb een hele grote hal met trap en een piepklein wceetje,zo een waar je als je erop zit je knieën stoot tegen de deur ,zelfs ik !Een piepklein keukentje,maar een mooie ruime woonkamer,dat dan weer wel.Boven heb ik een inloopbadkamer met douche en wastafel,meer past er ook echt niet in,wel weer een grote overloop en een klein bergzoldertje.



Toen ik dit huisje voor het eerst betrad was ik op slag verlieft,zo'n schattig huisje,zo lief en kneuterig en zo leuk onlogisch.....Het straalde gezelligheid,warmte,knusheid en veiligheid uit.Wat wil je nog meer hoor ik u denken.



Niks,

....toch?......

Eh,

nou ja,

een klein beetje meer bergruimte?

Een slimmere(lees economische) indeling?

Een stuk meer tuin?

Zoiets?



"wees tevreden met wat je hebt"zou mijn opoe gezegd hebben.



Ze stond bol van de mooie spreekwoordelijke gezegdes.Een schoolvoorbeeld van de ploeterende huisvrouw in een tijd dat de moderne techniek schaars en dus duur was.Ze woonde met man en 6 kinderen(waaronder mijn vader)in een piepklein huisje achter de diek.Alleen de tuin was groter dan de mijne nu,daar woonden de kippen en was de groententuin,stond het olievat en hing de was.Ze was een fijn mens,een bijzonder mens.Kon in een paardebloem de hemel zien."Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd"zei ze ons vaak.Die moesten we onthouden,in de oren knopen!




Nu kijk ik even om mij heen,wat voor moois heb ik hier om mij heen?Ik ga even een andere bril opzetten,zo eentje met van die mooie gekleurde glazen.Wedden dat ik in ene veel mooie dingen ontdek?!



Oké dan,



ik kijk naar mijn zoon,hij geniet van een film op de computer.Het is heerlijk om hem te horen lachen.Bingo,dat was 1.Dan kijk ik naar mijn dochter,ze gruttelt wat met haar winkeltje van de kringloop en praat tegen onzichtbare klanten,rekent af met haar oude kassa en zit helemaal in haar spel.Zij geniet en hij geniet.Om hun heen is het rommelig,ze storen zich er niet aan,zien het niet eens.Stapeltjes die nergens meer in passen,ik erger me in ene rot!




HO, STOP, NIET DOEN,



Weer even terugspoelen,andere bril op,en weg zijn de stapeltjes,ongeveer dan,was het maar zo gemakkelijk .



Het wordt tijd om op te ruimen,rigoureus op te ruimen.Alles wegdoen wat ik niet meer gebruik of waar ik gewoon geen plaats voor heb.En als echte vrek ga ik natuurlijk wel geld ervan maken,dat snapt u wel!



DUSSSSS



als iemand nog wat nodig heeft?



Ik heb in de aanbieding;prachtige boeken,cursus MKB en SEPR VVR,meisjeskleding122/128 en vrouwenkleding maat 36/38,30m2 laminaat tegelmotief,een oude droger gratis en voor niets,een tafelmodel vriezer en een antieke twijfelaar.



Misschien zit er wat van uw gading bij?

Heb ik weer ruimte en dus meer ruimte in mijn kleine huisje.Hoef ik niet te verhuizen naar groter,dat scheelt.....

~ en van het geld wat ik ermee verdien gaan we wat leuks doen~

~




Geen opmerkingen:

Een reactie posten